Aktiiviseen arkeen

Aktiiviseen arkeen

Kunnossa kaiken ikää (KKI) –ohjelman materiaaleja

KKI istumiskortti:
Tarkoitettu herättelemään arjen aktiivisuuteen istumisen määrää seuraamalla. Korttiin kirjataan yhden arkipäivän ja yhden viikonlopun päivän istumisen määrä. Kortin takaa voi tarkistaa, tuleeko tunteja päivään liikaa ja milloin istuminen on liian yhtäjaksoista.

Kunnossa kaiken ikää -kalenteri
KKI-ohjelman yleisopas, joka sisältää tiivistä tietoa arkisesta liikkumisesta, hyvästä syömisestä sekä istumisen vähentämisestä.

Tartu tilaisuuteen ota tavaksi kalenteri
Johdattaa pysyvien elintapamuutosten kautta painonhallintaan ja liikunnallisempaan arkielämään. Oppaassa on 32 viikon liikuntaohjelma sekä tietoa hyvästä ruokavaliosta, liikunnasta, arkiaktiivisuudesta, ongelmatilanteiden kohtaamisesta ja viisaista valinnoista.

  • Suomi mies seikkailee
    Suomi miehille tietotaitoa ja helppoja vinkkejä.

UKK-instituutin materiaaleja

  • Aloittajan liikuntaopas
  • Porraskävelyjuliste
    Juliste työpaikoille ja julkisiin tiloihin. Kannustaa käyttämään portaita hissin tai liukuportaiden asemasta.
  • Istu vähemmän-juliste                                                                                                                                                                                   Juliste työpaikoille ja julkisiin tiloihin. Julisteessa kerrotaan liikkumattomuuden haitoista ja annetaan vinkkejä sen purkamiseen.
  • Liike vaikuttaa heti-juliste                                                                                                                                                                            Juliste työpaikoille ja julkisiin tiloihin. Julisteessa kerrotaan millaisia välittömiä muutoksia liikkeelle lähtö saa aikaan elimistölle.
  • Liikunta tavaksi-juliste                                                                                                                                                                                 Juliste työpaikoille ja julkisiin tiloihin. Julisteessa kerrotaan säännöllisen liikkumisen monipuolisista vaikutuksista elimistöön.